Elsősor - odakeveredtünk, na

Elsősor - odakeveredtünk, na

Kobuci Kert 08.12.

2009. augusztus 13. - Don Eszkóbár

Pár évvel ezelőtt, amikor Kapolcs még tömegeket vonzott, szóval akkor egy fellépés után/előtt feloldódtunk a hely vidámságában, a tömegben. Valahogy egy udvarra keveredtünk, ahol egy kis pince ellőtt egy nagy ételbár foglalta a helyet. A bor finom volt, az ételbár ételei tanulságosak:

-         Jónapot.

-         Jónapot, mit kérnek?

-         Ööö… ez itt fahéjas alma?

-         Igen. Ez olyan fahéjas bundában sütött almakarika. Úgy kell elképzelni, hogy egy almakarika fahéjas bundában – és kábé mint anyja a hülyegyerekére, úgy nézett hol ránk, hol a karikákra. Ledermedtünk.

-         És valami tartalmasabb?

-         Hát kérem van itt ilyen bbuci – már az előbb nyeríthetnékem volt, de most, hogy az eladó a „buci” szót megpróbálta kimondani, na az elszakított bennem valamit.

-         Buci? – kérdeztük hüledezve.

-         Igen, ez olyan bbuci – a szóval látványosan küzdött, megnyomta majd egyszerűen kihullott a szájából. Mintha a nyelve akadályozta volna a buci szó kimondásában. És közben gesztikulált, szélesen, plasztikusan – ez olyan bbuci, amiben van hús, és paradicsom.

-         Á, akkor ez olyan hamburgerféle.

-         Igen, de ez nem az. Ez bbuci – kezeivel pedig kis gömböt formázott. Ekkor vonultam le a pince hűvös magányába…

Szóval a buci szó etimológiáját a magam részéről kifejtettem, és oda akartam kilyukadni, hogy nekem erről a szóról mindig ez a fenti kis történet fog eszembe jutni, vagyis a megállíthatatlan nevetés és idétlenség. De hogy jön ide a buci? Hát nyilván tudja mindenki – én nem tudtam – hogy a kobuci szó a kolbászos és buci szavak nászából született, és ez volt a neve a helynek, aminek küldetése kimondottan a kapolcsi hagyományokat a városba teleportálni. Nagyjából az eszmefuttatásom végére is érek, ám az tény, hogy nem azt kaptam amire számítottam.

A kezdéshez képest jóval korábban megérkeztünk a helyre, ami egyből megtetszett. Tánctér kőlapokon, hosszú pult, ételek és csapolt búzasör citromkarikával. Emberek egyelőre alig, de hát miért is jönnének annyival korábban? Kis pihegés, majd lassan beállunk: Viktor a dobjait és csatolt részeit állítgatja, majd dobbeállás, basszus, én, koboz és pengetősök a végére pedig furulya. Klasszikus tökölés nem volt szerencsére.

Közben blogger- és zenésztársammal is összefutottam végre, váltottunk pár szót, a közös hangbeállás után kiegészült csapatánál pedig gyakorlatilag oda-vissza gonoszkodás ment. Innen üzenem ismét, hogy bírom ha más is csipkelődős. Főleg ha nő. Hirtelen irtó sokan lettek, és már páran akarták, hogy kezdjünk, azonban még vártunk egy kicsit: gyűljön csak az a tömeg! Közben a régen esedékes PálinkaFesztes zen felvételt is megkaptam, meg azt is, hogy milyen vagyok… Betyár chick is ott volt, végül könyvbeszállítómmal is találkoztam, de a koncert kezdése miatt hátra kellett vonulnom. Szerencsére a koncert után még tudtunk eszmét és egyéb dolgokat cserélni. Meggy mindhalálig!

Felléptünk a színpadra, mire az emberek- mintha mágnes rántotta volna őket elénk – hirtelen ott teremtek. És nem akartak egy másodpercre sem távozni! Rég láttam már ilyen lelkes és táncolhatnékolós tömeget. Már megint volt ereszd el a hajam, tombolás és a személyes kedvencem: csókolózás. A színpad egyetlen, viszont jókora hibája, hogy a mögötte lévő fal kábé olyan akusztikai anomáliákat okoz, ami időszakos süketséghez, sújtólégrobbanás utáni kezeléshez és több éves regenerálódáshoz vezet. A hangok úgy pattantak vissza mögülünk, mint az energiapajzsról a lézerlövedékek és többnyire úgy is sebeztek.

Az utóbbi időben egy rakás ember azzal bosszantott, hogy így meg úgy kéne a színpadon viselkednem. Hát most azt gondoltam, hogy megmutatom. Messzire űztem a húrszakadás rémképét, a hivatalt és csak a zene volt. Kerestem a szemkontaktust – reflektorok tömege nem volt, csak két erős lámpa, szóval mehetett a buli – még a színpad mellet bugizó kiskölyökre is ráordítottam, hogy Woáááááááá!!! Mire vadul ottmaradt és élvezte. Hiába szaporítom a szót, ha húztam akkor azt élveztem, ha vontam akkor azt, ha pengettem akkor pedig azt, az elsősoros hallgató-táncoló tömegre majdnem rárugdostam a monitorládákat, kényszeresen a tömegbe akartam hajítani a vonót, amiről leszaggattam néhány szőrt, utána pedig a sapkám röppályáján is elgondolkodtam. De ha ti másként láttátok az első sorból, hát akkor vessetek a mókusok elé.

Szóval hülye név, de nagyon jó hely, eszméletlen hangulat és kitörő lelkesedés volt mindenki jutalma aznap este. De ma Fatboy Slim a Szigeten, úgyhogy csomagolás, pénteken pedig és az Amfiteátrumban találkozunk!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://elsosor.blog.hu/api/trackback/id/tr261306806

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pixies 2009.08.13. 11:55:47

Hihetetlen jó hangulat volt tegnap....és azért külön köszönet, hogy erre a helyre rátaláltam:)

Cricket 2009.08.13. 11:58:28

Irtó vagány volt, ahogy foggal tépted az elszakadt vonószőrt. Ezt a show-elemet nekem is el kell sajátítanom. :D Velejéig gonosz fuvolista kolleginának átadtam üdvözleted, akkor majd ma összefutunk Fatboy Slimen (ha-ha :D ) az Amfiba meg csődítem a tömeget. Bár ha megint kiszorítanak az elsősorból, mérges leszek... Na jó, másodikban is isteni vót a buli...

barigy 2009.08.13. 13:31:27

"..a régen esedékes.." köhmköhmm.. :)

el lucero 2009.08.13. 13:38:53

a koncert hihetetlenül jó volt (a 3. sorból) és valóban feltűnt, hogy milyen aktívak vagytok (főleg a lánchídi mulatsággal összehasonlítva).... a fenti szösszenet után az is lejött, hogy sokat segít, ha a közönség is lelkes, hogy a kedves zenészek is a hiperaktív formájukat mutassák! köszi, nagy élmény volt, hivatalosan is rajongóvá váltam...

kutyafa 2009.08.13. 14:35:28

Szerintem nagyon rossz volt hangilag,még most is be van dugulva a fülem,remélem ez nem maradandó!

kisdorka 2009.08.13. 15:49:04

Hát igen, a pózok, gyönyörűek voltak :-)), fel lehetett fedezni az új figurákat :-)) Mindannyian aktivizáltátok az energiabombáitokat, átragadt a közönségre :-)). Rám legalábbis tuti, még mindig tart a jókedv :-)). Ródolni még mindig muszáj???? Valahogy nekem messze van a színpadi srácoktól ... Ja igen, és az a bor, amiből a fröccsöt csinálták, ihatatlan volt :-)) Ezért pálinkázni kellett :-))

polka 2009.08.13. 16:19:24

nagyon jó hangulatú koncert volt!!!A kobuci kert mint hely is nagyon hangulatos és isteni finom a kobuci:). Mindenki kitett magáért. Sajnos egyet kell értenem az előttem szólóval, a hangosítás vagy egyéb akusztikai problémák miatt, a hangzás tényleg csapnivaló volt, Zsombort alig lehetett hallani akárhogy is fújta :), így memóriából raktam össze a számokat:) érdekes módon az első pár számnál még rendben volt. (de ami utána jött az még a Széchenyi könyvtárnál is rosszabb volt)nekem az A38 viszi eddig a prímet hangilag, take5 is nagyon ott volt, persze nincs értelme összehasonlítgatni a helyeket. Még sok sok ilyen jó hangulatú koncertet!

kalimpa · http://kocsma.blog.hu/ 2009.08.14. 09:32:20

uhhh, köszi az egész estét, nektek hála és a fura időpont kiírásnak még oda is értünk a jellyfish-re "drágabéjbi"vel...
ami azért kissé megzawart és nem a ti hibátok,h a kobuci honlapján először 9 majd 2 napra rá 8 órás kezdés volt megjelőlwe,na nem mintha nem tudtuk wolna elcsapni valamivel az időt,de így egész úton hallgatnom kellett a "mi már lemaradunk az egészről, erre készülök 1 hete..." különböző verzióit,de hálisten a 9es kezdés után nem sokkal landoltunk...köszi, frankó wolt!!
még-még-még!!

BigDan 2009.08.17. 10:46:34

...Nem tudom mennyire kellene belemenni itt hangtechnikai dolgokba, de azért a mihez tartás végett el kell mondjak 1-2 dolgot...
Az ilyen kis színpadokkal az a baj(pláne ami fából van és még a háttér is be van borítva), hogy a dobcucc, már a tetőről visszaverődik és a háttérről is.Ezáltal majdnem 2x olyan hangos lesz. Ehhez tegyél hozzá 2800-3000watt hangtechnikát, ami magunk között szólva elég vékonyka, ahhoz, h legyőzd a dobot.Meg lehet próbálni lehajtani a cuccot, csak akkor az anyagi kár jelentős.
Most így a Szentendrei buli után kicsit átértékeltem a Kobucis bulit, és rájöttem, és persze a zenekar is, h halkan is lehet jól szólni, csak olyan cucc kell hozzá.
Nem egyszerű feladat minden helyen más és más felszerelésen ugyan azt a hangzást kihozni.Pláne olyan cuccokon amik kb.1 irányba szólnak majdnem elfogadhatóan, és ha kilépsz abból a térből akkor vége van az egésznek. Így tűnhet el mondjuk a furulya, ami nálam a hátsó sorban néhány esetben sok is volt.Aki pl. az első sorban volt annak könnyen lehetett ilyen baja, mivel az 1 szem középmagas láda úgy elszólt a feje mellett mint a huzat.Az A38 ebből a szempontból ideális helyszín, ott jó a cucc.A Take5-os buli, nekem pl. nem tetszett, de örülök, h itt a kolléga más véleménnyel van róla.Én ott éreztem kevésnek a dolgokat.Az egy olyan jó 70%-os buli volt.A könyvtáras buli pedig tök jó lett volna egy ülős bulinak,mert jó technika volt, de onnantól kezdve hogy felállt mindenki és "eltakarták" a cuccot vége volt az egésznek.
Na mind1...órákat lehetne regélni arról, hogy egyes helyszíneken milyen megoldások várnak a zenekarra és hangtechnikusra. Ami biztos és senki nem vonhatja kétségbe, h keményen dolgozunk azon, hogy úgy szólaljon meg valami ahogy annak meg kell.És ha hiszitek ha nem, sok esetben nem tehetünk arról,hogy milyen lovat raknak alánk.
Félre értés ne legyen... ezt a kommentárt nem azért írtam, h magam védjem, mert bírom a kritikát,és tudom, h vannak olyan esetek amikor tényleg nem a legjobb a megszólalás, de ha már itt van ez a lehetőség akkor úgy gondoltam leírom azt ami hozzá tartozik az igazsághoz, és hogy én hogyan látom a hátsó sorból
BigDan (A zenekar technikusa)

kutyafa 2009.08.17. 13:19:50

@BigDan: Részemről, senkit nem akartam kritizálni,nem is értek a technikához ,csupán leírtam mint tényt hogy, a hang rossz volt!Egyébként ez nem változtat azon ,hogy a buli nagyon,nagyon jó volt!!!!!!!!!!Hang ide vagy oda Ti mindig jók vagytok!!!!!!!!!Kutyafa

BigDan 2009.08.17. 19:14:01

@kutyafa: Hello! Nem neked szántam a reakciót,csak úgy leírtam én is a gondolataim és tapasztalataim, nyilván valamilyen szinten az előttem szólókra való reagálás is. De végre itt van egy jó lehetőség,élménybeszámolóra.
Amit leírtam pedig azért írtam le emberi nyelven, mert rajtad kívül még sokan vannak akik nem értenek a technikához, csak fikáznak (te nem ezt tetted, félre ne érts), ha valami nem tetszik. Sok összetevője van egy jó koncertnek.Jó társaság,jó hangszerek, jó zene, jó zenészek, jó hangcucc, jó hangmérnök, jó közönség, jó helyszín, jó sok szesz :D ...

EFA 2009.08.20. 00:24:12

Sziasztok!
Szerintem fergeteges volt a koncert, a hangosító srác előtt pedig megemelem a kalapom, ezt a zenét így "összeszedni", és "egyben tartani" nem kis teljesítmény, és nem kevés szaktudást sejtet!A hangzás ahogy már előttem is írták, (főleg ilyen kis rendszernél)nagyban függ attól, hogy hol állsz, és kb 20 helyen álltam (ugráltam) és mindenhol jól szólt.
ÍGYHÁT MÉG EGYSZER KALAPOT EMELEK BIGDAN ELŐTT!!!!
Ja és én valamicskét konyítok a dolgok technikai oldalához/hangosításhoz!
:)Alig várom a következő koncertet, én is rajongó lettem:)
Jó éjt mindenkinek!
süti beállítások módosítása