Elsősor - odakeveredtünk, na

Elsősor - odakeveredtünk, na

Lánchíd buli és E kategóriás vezetői engedély

2009. július 13. - Don Eszkóbár

 

A nyáron annyi fesztiválon leszek/voltam ott, hogy csak. Leginkább természetesen hangszerrel a kézben, de például a múlt hétvégén a Bikavér Ünnepen csak mint látogató voltam jelen, igaz két este is. Na az a két nap kellően mély nyomot hagyott bennem, olyannyira, hogy a vasárnapi tiszai halászlé – túrós csusza kombó mellé már nem kívántam semmilyen szeszes italt.
 
Mivel már unalomba fulladt volna a 3d-tetris a hangszerekkel, változtatásképpen újabb dobozzal növeltük a pályaelemeket, illetve egy játékos egy dobásból kimaradt. Dani nem jött hangosítani, aminek következményei lettek. Szóval irány Pest, autópálya, sebesség, doboz, Lánchíd.
 
Úgy éreztem, hogy aznap volt a nyár legszebb estéje. Neem, nem, romantikáról szó sincs, szigorúan időjárás és látvány szempontjából írom ezt. Noha még erős napfényben érkeztünk Ferenczi György és a Rackajam után már eszméletlen alkonyati fényekben kezdtünk. Mondhatnám, hogy giccsbe-hajlóan szépen ki volt világítva a híd, szemben a vár, de a legélményszerűbb nekem az volt, ahogy a lacikonyhák tűzhelyéből magasra szállt a parázs. Ja és hát persze a rengeteg ember.
 
Mivel Dani nem volt, hipergyors beállás lett a koncert előtt, ráadásul nagyon feszített időrendet kellett követni. Aztán belevágtunk.
 
Sajnáltam, hogy pont a színpad elé helyeztek el 5-6 sorban székeket, úgyhogy aki feledten akart volna táncolni, az nem tudott. Pedig valahogy elkaptuk a hangulatot, még én is vigyorogtam. Aztán a koncert végén meg megkaptam, hogy milyen szigorú voltam… Persze nem lehet koncert úgy, hogy ne legyen valami, amitől megint komplexusossá válik a zenész. Rögtön ott volt a cicergés, ami a brácsából jött, de én nem hallottam, viszont a közönség tuti megőrült tőle, előtte Viktor minden bizonnyal. A hangosító úr szundikált, pont a hangfal MÖGÖTT ülve nyilván nem is hallhatta a bosszantó problémát. Ezt azért sikerült megoldani, mikor jött a zsák macska a nyakamba: a pontosan egy hete felfeszített új húrom megint szakadt. Úgy érzem, hogy új érzések kerítettek hatalmukba: zenei coitus interruptus macskákkal… bizarr.
 
Rengeteg ember volt, még a hídon is a vár felé, ameddig elláttam, csak tömeg. Még a csilláron is lógtak. Sokan ropták volna, de mint említettem a szék-probléma miatt felemás volt a helyzet. Konkrétan előttünk üldögéltek 20-an – figyelem új kategória: E, a szisztematikusan leültetett néző – körülöttük meg 500-an álltak-mozogtak. Azért némi elsősoros tánc és ugrabugrálás kialakult, de pontosan csak egy sor. Legközelebb elszállíttatjuk a székeket, nyilván akkor, ha még fellépünk ott.
 
Oké ráadás, aztán pakolás, ami komoly káoszba fulladt. Még ki sem hűlt a brácsa, még alig tettem le, a színpadi személyzet már ott is termett és elkezdte szétkapni a színpadot. Nem vicc, kalapácsok, fogók és csavarhúzók kerültek elő, meg olyan ellenszenves ábrázatok, hogy tényleg menekülni kellett, csak azért nem üvöltöztek velünk, mert még sok ember volt körülöttünk.
 
Ezzel a húr-problémával pedig még kezdeni kell valamit, mert idegesítő. Csak most az összes spéci húrom elfogyott és aggódok.

A bejegyzés trackback címe:

https://elsosor.blog.hu/api/trackback/id/tr211243092

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

v_virag 2009.07.13. 11:42:24

nem komplexus, meg tobb mosoly...! ;)

pixies 2009.07.13. 12:28:07

valóban lehetett hallani a cicergést, de aztán hozzászoktunk...:)) az elsősoros bácsi nagyon aranyos volt, de hiányoltam a táncteret én is :)

v_virag 2009.07.13. 13:26:01

@Don Eszkóbár: es latszik is az eredmeny...!

Cricket 2009.07.13. 16:32:02

Elkényeztetett blogolvasók vagyunk, 24 órán belül kapjuk a koncertbeszámolót. :)
Sajnos nem nagyon tudtam elsősorozni, mert ahhoz túl sok volt az ismerős velem, de a színpad oldalában buliztunk lelkesen. A húrszakadás meg előfordul, szerintem nagyon vagányan oldottad meg, no para. :)

Don Eszkóbár · http://egriugyek.hu 2009.07.13. 18:08:10

@Cricket: Pedig valahol azt olvastam, hogy jössz az első sorba :)
A húrszakadás meg természetes velejárója ennek a szakmának. Neked is szokott?

Leonine 2009.07.13. 21:34:38

Szia! Mi is ott voltunk, és nagyon jól éreztük magunkat! A cicergés ellenére is felülmúlhatatlanok voltatok! Szeretném megkérdezni, hogy mi volt az utolsó előtti szám, amit játszottatok (a ráadást nem számítva)?
Egy feldolgozás volt, és tudjuk, hogy ismerjük, de egyszerűen nem tudtunk rájönni, hogy mi az! Köszi! :)

Pri Tek 2009.07.13. 21:52:53

Hja, a recsegés a hangfalból vagy két számon keresztül eléggé zavaró volt, pont akkor kezdett rá, amikor leültem elé pihenni kicsit. De nem is ez volt a legnagyobb gondom, hanem, hogy szombaton a táncoslábú Fecó kollégával borzalmas aljasan berúgtunk, így ő el sem bírt jönni, én is csak böcsűletből. Ráadásul szakítottunk a barátnőmmel, úgyhogy halmozottan rottyon voltam, na. Csak a Tanyasi Jóska segíthetett volna egy kicsit, de az most sem volt, pedig Csaba a múltkor már kilátásba helyezte.
No mindegy, a koncert azért nagyon jól esett, és legalább ezúttal nem hoztam rá a szívbajt egyik fotósra sem... :-)))
Hétvégén családlátogatás a Sárréten, de ha visszaérek demszkygrádra, lehet lenézünk Marosra.
Na áldás, békesség!

Don Eszkóbár · http://egriugyek.hu 2009.07.13. 22:09:29

@Leonine: Egy feldolgozás vegyítve. az Ethno Funk megy át az Faithless - Insomnia c. szerzeményébe. Jól lehet rá ugrálni, úgy láttam :)
@Pri Tek: nőileg együttérzés, T. Jóskailag gyógyulás után visszatérünk rá :)

Leonine 2009.07.13. 22:21:28

Fogalmam sincs, hogy lehet, hogy nem jöttünk rá, mi ez. Annyira eredeti volt, ahogy játszottátok! Van arra valami remény, hogy ezt bárhonnan meg lehessen szerezni? Gondolom, albumon ezt a verziót nem fogjátok megjelentetni. :(

Don Eszkóbár · http://egriugyek.hu 2009.07.13. 22:25:25

@Leonine: Sajnos szinte kizárt, hogy albumra kerüljön. Marad a koncertfelvétel :(

Leonine 2009.07.13. 22:27:57

Esetleg tudsz olyan koncertfelvételt, amin ez a szám rajta van? Kerestem YouTube-on, de nem találtam. :(

Don Eszkóbár · http://egriugyek.hu 2009.07.13. 22:29:35

@Leonine: Egyelőre nincs. De csináld meg te az elsőt! :)

Leonine 2009.07.13. 22:35:38

Igyekszem. Ha lesztek még Pesten idén nyáron, mi is ott leszünk! (és nem hagyom otthon a kamerát, mint tegnap :))

Matróz 2009.07.14. 12:06:57

Szerinetm bitang jó volt a koncert... bár ez nem is volt kérdés. Az apró malőrök meg nem jöttek át annyira, mint azut belülről érzitek. A sercegés is csak 2-3 számban volt, de attól meg olyan gramofonos, lemezjátszós hangulat lett.
A padokon ücsörgőkért viszont egy botrány nagy szőrösbunkó jár a szervezőknek.

Engem annyira meghatott a koncertetek, hogy azóta jelentősen megerősödött a betyár identitásom.

Cricket 2009.07.18. 15:06:43

@Don Eszkóbár: Előfordult már húrszakadás velem is. :) Sőt, a tuti lehangoló (hehe) élmény az volt, mikor vadiúj fekete elektromos hegedűvel kiálltam a napra... De most olvastam a vonótörésedet, na, olyan még sosem, frászt is kapnék, hűűű...
süti beállítások módosítása