Elsősor - odakeveredtünk, na

SZIN 08.26.

2009. augusztus 27. - Don Eszkóbár

Elérkeztünk a nagy nyári koncertkörút utolsó állomására Szegedre, a Szegedi Ifjúsági Napokra. Na de hogyan? Úgy kábé, mintha a II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola harmadik osztályosai mentek volna kirándulni: a betervezett indulási időponthoz képest csekély egy órás csúszással indultunk. Először összeszedni magunkat a város különböző pontjairól, aztán a hangszerekért el, majd kiderült, hogy ez-az otthonmaradt (pl. komplett furulya csomag), majd kiderült, hogy zárat cseréltek a próbaterem bejáratánál, de pont nekünk nem szóltak, aztán el kulcsot másolni, aztán fel Pestre, majd onnan tova…

A hangszereimről kiderült, hogy egy nagyobb átfogó fúrás-faragás segíthet rajtuk, úgyhogy csak kisebb dolgok kerültek kijavításra, ellenben lett egy vadállat vonóm fekete szőrrel. Az erősebb és érdesebb, kevesebb erővel is jobban zengeti a testet, szóval ideális. A brácsák pedig várják az ítéletüket.

Az úton végig már régen nem hallott nyűgösködés ment, mert vagy meleg volt, vagy hideg a légkonditól, ráadásul K.Csabi visszazuhant valami különös tünetekkel járó betegségbe és rettentően érezte magát. Adjuk itt össze-vissza egymásnak a nyavalyákat… Szegedet meg felbontották és mindenkit, aki a Makó-Bukarest tengelyen akart haladni terelőútra küldtek. A városnézés a hátralévő kis időnket is felemésztette, ráadásul olyan forróság volt az autón kívül, hogy a szélvédőn tojást lehetett volna sütni.

Miután kis kalandjaink után megérkeztünk a helyszínre, azonnal bele is szerettem a helybe. Tiszta, kulturált és vízparti a hely, a Tisza ott folyik mellette 3 méterre, ráadásul mindenféle medencék és zuhanyzók vannak elszórva a fesztivál területén, tehát a kosztól tartani nem kell. És – te jó ég – mennyi jó nő…

Nem ért hidegzuhanyként, hogy az A38 sátorban megközelítőleg 38 fokban fogunk zenélni. Működtek ott mindenféle szélgépek és fújták is be a levegőt, de szörnyű sorsomat magam előtt láttam, hogy a koncert végén csavarni lehet majd a vizet a ruhámból. A program szerint előttünk fellépő zenekar nem jött el, úgyhogy eléggé rutinszerű, de a késedelmek miatt gyors tempójú beállást produkáltunk, szerencsére sok cuccot nem kellett hoznunk. A basszus és a dob gyakorlatilag készen volt odatéve, mindenki csak a személyes hangszerét hozta – mint kiderült a buszba nem is fért volna bele minden. Ez egy másik, kisebb busz volt, nem a múltkoriak.

A beállás alatt csak pár ember szállingózott, és a kezdés időpontja sem volt ideális: 17.45. Ennek ellenére az adott időpontban hirtelen, nagyon precízen megjelent vagy kétszáz ember és vadul élvezkedni kezdtek. Hát azt nem felejtem el, amikor Zsombor bemondta, hogy „Szóljon először Szegeden a Csángó boogie!”, mire a sátor ponyvája le akart szakadni. Nekem balra, a fejem felett egy elbaltázott szögben vakító reflektor folyamatosan belevilágított a szemembe, sokat így a közönségből nem láttam, csak fekete sziluetteket, meg egy két csillogó szempárt, de egy A/B értékelést megérdemel mindenki, aki ott volt, az fix.

Azért hiányzott legalább 15 perc a fellépés előtt, hogy legalább egy feszültségoldó pohár bor hasson, így az első számok alatt még volt egy kis idegesség bennem - a többiek szerint ők nem éreztek semmit, de hát már korábban is megírtam, hogy lehet, hogy kell ez a kis szorongás. Annál jobb lesz utána, ha feloldódik az ember.

Sajnos a koncert sokáig nem tarthatott, mert szigorú időbeosztás határozott meg minden színpadi mozzanatot, így kerek egy óra után le is jöttünk, sajnos ráadásra nem jutott idő. Majd legközelebb. A koncert végén kicsit csodálkoztam, hogy annyira nem is áztam el, aztán visszagondolva a következőkre jutottam: valószínűleg az új vonó ereje miatt nekem nem kellett annyit küzdenem, és az sem kizárt, hogy valaki bekapcsolt egy extra ventillátort valahol hátul.

Végső következtetésem pedig az, hogy a SZIN-re, ha nem is hívják meg a bandát, szigorúan magánszemélyként eljövök jövőre! Dani is mondta, hogy jön. Ki jön még?

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Goofy PaPa 2009.08.27. 19:14:21

Áki ha gondoljátok akkor szóljatok és bevágódunka kocsiba aztán leruccanunk jövőre a SZIN-re, szállás miatt nem kell aggódni Goofy PaPa szinte mindenhol otthon van :)