Elsősor - odakeveredtünk, na

Elsősor - odakeveredtünk, na

Múzeumok Éjszakája OSZK 2009.06.20.

2009. június 22. - Don Eszkóbár

Zwackéktól pár szendvics és süti legyűrése után elsiettünk. Tényleg sietnünk kellett, hisz  a várban még várt egy beállás. Mire odaértünk a hangosítás, a technika már állt és csak ránk várt. A terem adottságairól azért szólnék pár szót. Hosszú, hosszához képest alacsony, és úgy pattog benne a hang, mint bespeedezett denevér, konkrétan minden hangosító rémálma. A falak simák és régi vármegyék címerei voltak rajtuk. De a hangzás végül is megoldódott. Legnagyobb csodálkozásomra olyan jól szólt a brácsa befelé, a színpad felé, mint már régen. Ja színpad, az nem volt, a szőnyegen álltunk mi is.

 

Kis késéssel elkezdtük a mulatságot. Az est első meglepetése az volt, hogy a közönség leült. Tehát a zenekar mégis magasabbra került, noha színpad nem volt. Na jó, kezdtünk a Két pásztorral, amit a Zwackhoz képest hibátlan Stadionfolk Stadion Folk követett. Az emberek ugyan ültek, de mocorogtak, meg feszengtek, meg alig bírtak magukkal. Aztán belehúztam a Csángó boogie-ba és a terem felrobbant. Aki csak mozdulni tudott, hajította le a táskáját, felsőjét, cipőjét és tódultak elénk és táncoltak, meg ugráltak. Voltak, akik még táncoltak is és ugráltak is! Volt egy érdekes társaság előttünk, akik komolyan beszívtak, de tényleg, ráadásul még ott, a teremben is sodortak és pöfékeltek. No elég elborult táncmozdulatokkal szórakoztattak bennünket és a közönséget is. Akkor, amikor az egyikük majdnem kikapta az „udvari fotós” úr kezéből a fotómasinát, akkor majdnem elejtettem a hangszeremet…

 

A teremben egyébként annyian voltunk, hogy Hevestől Torda-Aranyos Vármegyéig tomboltak, utána csak elvoltak, hallgatóztak vagy az erkélyre távoztak az emberek. Mindenesetre ismét bebizonyosodott, hogy a begerjedt tömeg inspiráló, ami jobb kedvre deríti a zenészt, ami persze inspirálja a hallgatót, és így tovább…

 

Ez a koncert nagyon jól sikerült, nem gondoltam volna, sokáig is tartott, kb. 23.40-ig. Az emberek folyamatosan jókedvűek voltak és táncoltak, a tömeg folyton cserélődött – persze nagyon meleg volt, dőlt mindenkiről a víz.

 

Férfiasan bevallom elfáradtam. Annyira, hogy úgy terveztem előtte, hogy maradok a haverokkal fenn Pesten, de nem bírtam volna. A várban megismerkedetem egy francia lánnyal és egy angol fiúval, váltottunk pár szót, ittunk kékfrankost, és a VUA rögtönzött ülést tartott, valamint megoldott egy bonyolultnak tűnő matematikai feladványt. A francia csaj lepontozta a kékfrankost, én pedig erőim utolsó tartalékaival  a vár közepén lestoppoltam az éppen hazafelé utazó Kerekes Bandet, egy revolvert N.Csabi fejéhez nyomtam és követeltem, hogy vigye a buszt Egerbe.

 

És hogy mi a tanulság?

1.Rossz adottságú helyen is lehet jó koncertet nyomni.

2. A meleg az meleg.

3. A franciák nem értenek a borhoz.

4.Csak kicsit lett volna jobb, ha a tömeg Veszprém Vármegyéig ért volna.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://elsosor.blog.hu/api/trackback/id/tr211201953

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kutyafa 2009.06.23. 10:28:04

Megfigyeltem már hogy miden koncerten vannak érdekes figurák akiken jókat lehet derülni!Engem most leginkább az a srác mosolyogtatott meg, aki hajlott pózban, kikakast imitálva folyton kapirgált!Egyébként kicsit irigylem ezeket az arcokat mert egyáltalán nincsenek zavarban,pesze ez lehet hogy az alkoholnak köszönhető!Nekem is ki kellene probálnom, és akkor talán sikerülne leküzdenem teljes mértékben a gátlásaimat!

pinkpen 2009.06.23. 14:27:07

Ismét fergeteg partyn vehettünk részt :) szenzációs volt!! jóóóóóóóók voltatok!!! ;) A meleget leszámíva és az első sokkot miután belibegtünk a terembe és mindenki török ülésben figyelt... :D Ha Zsombi nem rikkantja el magát, hogy fel is lehet állni, nem bírtam volna tovább ülve fél percnél :D

Pri Tek 2009.06.24. 11:28:59

Hát egy "kicsit" betéptünk na, ez biztos, de az azért túlzás, hogy kitéptem volna a gépét - mindössze meg akartam nézni melyik Nikon-t használja, mekkora látószögű és fényerejű objektívvel - mivel jómagam is fényképész vagyok. De szegény bácsi úgy meg volt rettenve, hogy földbe gyökerezett a lába, mikor odaléptem hozzá. Kívülről nyilván más lehet, de szerintem azért annyira nem nézhettünk ki elvetemülten... :-)))

Pri Tek 2009.06.24. 11:35:55

Ja, és legközelebb remélem már nem karaokéznom kell a Tanyasi Jóskát...
A Lánchídon találkozunk, szép napot, üdv!

kutyafa 2009.06.24. 17:53:40

"Van úgy,hogy megfeszülve erőlködsz... Úgy kell énekelned,hogy ne érdekeljen,kapsz-e érte pénzt, Úgy kell szeretned,mintha sosem bántanának, Úgy kell táncolnod,mintha senki sem figyelne, Szívből kell jönnie ha azt akarod,hogy jó legyen." (Andrew Matthews)
süti beállítások módosítása