Elsősor - odakeveredtünk, na

Elsősor - odakeveredtünk, na

Buttler ház - megnyitó ünnepség

2010. március 16. - Don Eszkóbár

Eger közepében évek óta ormótlan rom éktelenkedett, és amióta az eszemet tudom, csak úgy tudtam rágondolni, mint kísértetjárta hely, ahol macskák tanyáznak, és ahová kóbor ebek járnak megdögleni. Ez volt a híres Buttler ház. Nem kellett neki huszonöt év, és megérhettem, hogy felújították és átadták a nagyközönségnek. Az átadó ünnepségre mi is hivatalosak voltunk és a lehetőségekhez mérten mi is hozzátettünk valamit az ünnepléshez.

 

Úgy érzem, hogy nagyon hosszú már ez a tél, épp itt volt az ideje a napsütésnek. Szombaton ebből a szempontból kifogástalan volt a helyzetünk, azonban a szél kissé átírta a forgatókönyvet. Hatalmas felhők száguldottak az égen, és ha a napot épp eltakarták, akkor azonnal hideg lett. A színpad a szabadban lett felállítva, mellettünk az épület udvarán pedig sátor állt, végében lacikonyha és forralt bor, ami a lehető legjobb egy hűvös, szeles napon. Még sok elintéznivaló volt a színpad körül amihez én nem értek, ezért felfedeztem a felújított épületet.

 

A ház többszintes, minden szint ízlésesen és praktikusan lett felújítva. Azt gondolom, hogy talán leülhettek a majdani használók és a tervezők, hogy mit és hova építsenek be. Volt ott minden, ami egy hivatali dolgozónak a kedvére lehet: elkülönített pénztár, belső galéria az irodákhoz és zuhanyzó is! Aztán belegondoltam, hogy nekem nem lesz akkora szerencsém, hogy ott dolgozhassak. Úgyhogy alaposan kinézelődtem magam, majd visszatértem beszélgetni és beszerelni.

 

Az udvaron közben gyűlni kezdett a nép, több helyi potentát és celeb is megjelent, azonban a tömeg jelentős része még a megyeházán tartott előadásokon ült. Az előadások pedig jól elhúzódtak, ami meg alaposan keresztbe húzta a szervezők számítását. Mi nagyjából és a körülményekhez képest jól ráhangolódtunk a helyre, az előttünk fellépő kórus viszont küzdött a széllel, ami feszt belefújt a mikrofonokba, ráadásul cibálta a sátrat, a terítőket és a szemetes zsákokat. Nem lett volna baj a várakozással, ha melegebb lett volna az idő, de így… Végül csak megérkezett a tömeg, vitézi felvezetéssel, majd díszőrséggel. Kis hely állt rendelkezésünkre, kis helyen pedig furcsa tömegjelenetek is történtek (pl. a zenekari helyre betömörültek a hírességek, és attól féltem ők kezdenek el játszani, bár a földre helyezett elektronikával lehet, meggyűlt volna a bajuk), de ez az élő adás varázsa, ugye… Végül kezdetét vehette a megnyitó is.

 

Elhangzott pár monológ és egy vers is – Koncz Gábor színművész szavalt, azt követően pedig a kórus énekelt a szél pedig folyton csak fújt és csak fújt. Egy ideig az árnyékban álldogáltam, de annyira hideg volt, hogy ki kellett menjek a napfényre. Eddig a fellépésig mindig csak nyűgösködtem, hogy így a nap, meg úgy a nap, de ez megváltozott, többet nem teszem. A kórus után a vendégsereg előtt megnyitották az épületet, mire mindenki betódult, az udvaron pedig a végletekig elszánt hallgatóság maradt csak. Na ők aztán tényleg megérdemelték a zenét!

 

Kábé egy órát játszhattunk, az ott maradók legnagyobb örömére, és nekünk is jó volt. Örültünk, hogy sok ismerős mellett sok ismeretlen is jól érezte magát, és úgy gondolom méltóképp ünnepeltünk meg egy jeles eseményt. Táncolni amúgy istenigazából nem nagyon lehetett, de most az egyszer még ez is belefért, még akkor is, ha sűrűn kellett hangolni.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://elsosor.blog.hu/api/trackback/id/tr141844139

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pani 2010.03.17. 11:54:54

Szerintem is szuper volt a hangulat, a napsütés, az alkalom, az apropó... :) A szél valóban fújt, de én egy idő után észre se vettem! :)
Köszönjük a koncertet és azt, hogy hozzájárultatok a megnyitóhoz! :D

HellSzíí 2010.03.19. 11:43:26

Cső Ákk! Nagyon jól éreztem én is magam! Bár a jobb fülemet sivította a szél. Píb
süti beállítások módosítása