Elsősor - odakeveredtünk, na

Elsősor - odakeveredtünk, na

EFEN Eger 2010.04.22.)

2010. április 24. - Don Eszkóbár

 

 

Az egri főiskola udvarát szétkapták, valami felújítás van folyamatban, ezért a jól megszokott helyszín most nem volt használható. A szervezők egy tagiskola udvarára helyezték át a fesztivált: egy tavalyról jól ismert sörsátrat állítottak fel a kézilabda pályán, annak végén volt a színpad. A hét elejétől figyelemmel kísértem az eseményeket, igaz biztonságos távolból, az utcáról, meg a hivatal udvarából. Azt sajnáltam, hogy munkaidőben nem volt semmi zene.


 

Csütörtökön egy időben több helyszínen is ott kellett volna lennem. Hivatali névnap, critical mass felvonulás és hangbeállás, valamint egy jó alvásnak sem lettem volna ellenére. Az előbbiek közül végül a hangbeállás győzött, előzetesen megtámogatva három (!) doboz energiaitallal. Mire odaértem a többiek már gyakorlatilag készen is voltak a szereléssel és jöhetett a próbálgatás. Kaptunk egy termet öltözőnek, stílusosan a ének-zene termet. Volt ott egy zongora, azonnal le is csaptunk rá. K.Csabival komponáltunk is valami ökörséget, de az az igazság, hogy van benne valami.


 

Előző nap egy hat m2-es színpadon léptünk fel, most egy tízszer nagyobb színpad jutott, de nem adódott sokkal több hely. Legalábbis ebben a tévedésben voltam, beleragadtam egy képzelt helyzetbe. Kimaradt a rendszerből egy fontos elem. Pár nappal korábban sikerült kinyírni egy kábelemet, ami annyiban speciális, hogy az egyik vége L alakú, vagyis jobban illeszkedik, jobban elférek tőle, és nem lóg bele az arcomba, szépen lesimul a brácsa mellett a kábel. Szóval ez a kábel ment gajra, és helyette normális csatlakozós kábelt használtam, aminek fizikája más. Először is súlyosabb lesz tőle a hangszer és megváltozik a súlypontja is, másodszor pedig a kábel minduntalan láb alá kerül. Ezeknek a tényeknek a fel nem ismerése vezetett el az est néhány izgalmas pillanatához.


 

A koncert kezdését nem nagyon tudtuk szabotálni, mármint a kezdésidejét későbbre rakni. Ezzel csak azt akartuk elérni, hogy több ember érkezhessen „időben”, de nagyon nem sikerült. Az este hűvössé vált, noha előtte egész nap hétágra sütött a nap, úgyhogy a fellépőknek járó vörösborból magamhoz vettem egy pohárral, illetve ismerősökkel és tesómmal is melegítettünk.


 

A Morrison's-os fellépés után igazából itt debütált a „Bad guy” című szerzeményünk,itt mozogtam önfeledten a színpadon, Zsombor némi Katáng néptáncegyüttes-ízt vélt felfedezni, itt szaggattam le többször is a hangszedőimet, de menjünk sorjában. Az említett zenedarab ütősökre és cselesztára íródott, de mivel olyanunk nincs, maradt az e-duda és Zsombor éneke. A fogadtatása jó volt, a sorrendben elfoglalt helyéről jelenleg háttértárgyalások folynak a szakértők között.


 

A mozgással kapcsolatban ellentétes elképzeléseim és benyomásaim vannak. Annak idején még úgy tanultam, hogy a kontrás ne kísérje zenéjét testmozdulatokkal. Ez ugye már nem állja meg a helyét, mert már nem játszok népi bandában, de néha rám tör, és akkor nehéz megindulni. De ha egyszer sikerül, akkor... Régebben táncolgattam a fentebb nevezett együttesben, talán ragadt is rám valami, és hát valószínűleg ez jelentkezhet a színpadon. Egyszer már megnézném magam kívülről, vagy felvételről, de még nem volt hozzá szerencsém. Meg azt a szerencsétlenkedést is megnézném, amit műveltem a koncert vége felé.


 

Mivel nem a megszokott kábel lógott ki a hangszerből, nem a megszokott módon tekergett körülöttem sikerült rálépni, és így a brácsáról lerántani a hangszedő technikát. Szerencsére épp nem játszottam, ezért volt lehetőség szerelni. Amint elkészültem, és játszottam volna, sikerült újra rálépnem a kábelre és megint leszaggatnom a technikát. Ekkor már a Pimasz közepénél tartottunk és jött volna az én részem, de hát nem tudtam. Sikerült bénázni egy ideig még, de végül is jól sült el a dolog, mert a zárás jól sikerült.


 

Aztán még ráadást is engedtek. Nem tudom pontosan ki: a szervezők vagy az utánunk következők közül valaki. Nem tudtam megállapítani, mert akkor már kiderült, hogy valahol elhagytam az irataimat, és még kevésbé tudtam koncentrálni. Aztán másnap megtaláltam mindent a hivatalban...

 

(Ez a poszt meg Nagykanizsai bejegyzés. szóval működik a dolog :))

A bejegyzés trackback címe:

https://elsosor.blog.hu/api/trackback/id/tr851948473

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása